مدونات الفيوم

مدونات أتصفحها

اكتب يا زمان من غير اغاني ولا كلام الظالم لازم هيجيله يوم ويتهان واللي فاكر انه هيهرب من المظلوم هيروح فين من المنان واللي فاكر انه ظلم وهيقدر النهارده ينام هيروح فين من جنود الرحمن دول كتير قوي اقصد جنود الرحمن
وما يعلم جنود ربك الا هو

Eliminate Israel from BEING, it is NOT a country, it is the TERROR
itself





--=/\/\/\=-- الله أكبر ولله الحمد --=/\/\/\=--

-*- من طرائف الحياة .. اني ولدت وحسني مبارك رئيس للجمهورية .. ودخلت المدرسة حتى تخرجت من الجامعة وحسني مبارك رئيس للجمهورية

-=- عادي يعني ما هو الجديد كلنا هذه المأساه أجيال كاملة ولدت في عهد سيادة المحترم حسني باراك رئيس الجمهورية ولم تر تداولا لسلطة ولا حتى لأي شئ .. ومن يحمون الرئيس حاليا هم نفسهم ولدوا وهو رئيس .. ما الجديد؟؟

-*- لا يوجد جديد .. ولكني لاحظت اني دخلت الاخوان في عهد رئيس الجمهورية المبجل لا أطال الله له عمرا .. محمد حسني باراك الصهيوني

-=- الي ماذا تلمح

-*- ألمح اني دخلت الاخوان وكان عاكفا مرشدا .. ومازلت طفلا في الاخوان وقد اصبح البديع مرشدا وعاكف مرشد لقبه سابقا وليس راحلا .

-=- ماذا تقصد بالتحديد (أدخل في صلب الموضوع)

--=/\/\/\=-- البقاء لله --=/\/\/\=--

-*- يعني باختصار عمري في الاخوان لا يتجاوز الخمس سنوات وشاهدت تداولا لمنصب القيادة فيه وعمري كله والذي تجاوز الثلاثة وعشرون سنة ولم اشاهد فيه تداولا لمنصب رئيس الجمهورية ولم اشاهد لا رئيس بعد السابق او بعد الراحل حتى .. بمعنى ان الانتخابات داخل الاخوان تعلم الشارع قبل الاخوان كيفية تداول السلطة .. الآن في شخصي ارى تداولا لمنصب بهذا الحجم في سابقة لم تحدث في حياتي نهائيا .. ولكن هناك اجيال كامله .. لم تعرف حتى تداول السلطة .. بل لم تعرف سوى رئيس واحد .. اني اخاف من موتي الان حتى لا اقابل ربي واكون ولدت في عصر مبارك وقبضت في عصر مبارك .. وهو عصر لا بركه فيه اطلاقا .. اريد ان ارى تداولا لمنصب رئيس الجمهورية .. لم لا يحقق حسني لا بارك الله فيه امنية مواطن غلبان من مواطنيه الذين لا يعرفون رئيسا غيره .. يا ربنا يأذن وياخده يا يسيبها لرئيس اخر .. لكني اريد ان ارى رئيسا اخر .. نفسي في رئيس تاني .. مناشدة .. اناشد وأرجو السيد الرئيس محمد حسني مبارك لا بارك الله فيه ان يرحل عن جتتنا ويحقق امانينا لرؤية رئيس اخر .. جيل اخر يريد ان يرى رئيس اخر .. ولا حول ولا قوة إلا بالله

--=/\/\/\=-- كله بأمر الله بيهون --=/\/\/\=--

أتخيل حينما يحدثني احد أبنائي ويسألني عن الرئيس السابق للرئيس الحالي حسني لا بارك الله فيه .. هل كان افضل من حسني .. وأجيبه بان الرئيس السادات لم اتشرف برؤيته تماما كما لم اتشرف برؤية رئيس اخر ولم اشهد تداولا للسلطة ... ثم اجيبه بالمأساة التي نعيشها .. يا بني انا زيي زيك مولود في عهد الراجل ده ومعرفتش رئيس غيره .. يا بني متسألنيش سؤال مفيش حد هيجاوبك عليه .. لأن كل اللي ممكن يجاوبوك عليه نسيوا الاجابات من زمان يا بني .. ربنا يرزقك وتشوف رئيس واتنين غير مبارك اللي احنا عايشين في حكمه دلوقتي وكله بامر الله بيهون


-----
جر شكل


4 comments:

أحمد بهاء يقول...

شوف ياعم البروفسير
* كلامك صح 100 %
* النيولوك بتاع المدونه جيد جداً
* عاوزين مواضيع نار زي بتاعت زمان ولا انت ماوحشتكش الايام دي
بس اوع تكون نار زي اللي بتودي هناك ؟؟؟؟؟؟بيني وبينك احنا تعبنا من كتر التنطيط في النيابات والمعتقلات
وعلى رأي المثل (( دي مصر ))
ربنا يحفظك دائماً ... نسألكم الدعاء

أبو أحمد الحسنات يقول...

الفاجعة الكبري أن تستمر المأساة ويعيش ابنك أيضا في عهد الرئيس مبارك الابن وحفيدك يعيش في عصر مبارك الثالث وهلمجرا

وحشني

انا مش معاهم يقول...

انا ماش عارف انت بتحب الريس ليه كده

فارس الحرية يقول...

كله بأمر الله بيهوووون

شعب مصر: مش عايزين مبارك

شعب مصر: مش عايزين مبارك

يا ظالم

يا ظالم

يا شباب


ولا تنسوا أن
ثمن النصر تضحية وفداء
فاحرصوا على تقديم هذا الثمن

ولا تهنوا بعد ذلك ولا تحزنوا فانتم الاعلون والله معكم ولن يتركم أعمالكم
وما كان الله ليضيع إيمانكم

حسن البنا

يا شباب


إن عيدكم الأكبر يوم تتحرر أوطانكم ويحكم قرآنكم فاذكروا فى العيد ماضيكم المجيد لتتذكروا تبعاتكم واملكم لحاضركم ورسالتكم لمستقبلكم جددوا الآمال وآمنوا وتآخوا وإعملوا وترقبوا ساعة النصر والله معكم ولن يتركم أعمالكم

حسن البنا

زواري



//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\

كتبها أخ عزيز في السجن على لساني


أنا إسمى محمد خيري مسجون هنا هنا من بدري

أنا اصلى من الإخوان مبخافش من الأوباش ولا حتى بسيبهم وأجرى

وبحب أدون رأيي وأحب أعرف فكرى

خليت إسم مدونتى أهوه جر شكل من بدري

أنشر فيها آرائي وأذكًر بيها قيادتى

وبكل أدب وأمانة مهى دى يا إخواني ثقافتى

ربانا عليها البنا كلمها محمد مهدي

علمنا نحب بلدنا علشانها نموت ونضحى

حبسونى علشان غزة علشان أعلنت هوايتى ..

جريت مشاكلهم أصلى !! بكلامى وكتر كتابتي

عن غزة وفلسطين لا هبطل اشاكل فيهم ولا يمكن أغير رأيي

--

mm1

أنا محمد والأب خيري
حبيت بلدي زمان من بدري
أفديكي بروحي دا نيلك دمي
وأموت في ترابك دا همك همي

About Me

صورتي
محمد خيري
محمد خيري .. غاوى جر شكل .. أنتمى إلى الإخوان المسلمين .. أكره اليهود .. أمنية حياتى أنى أحارب فى فلسطين .. رزقنا الله وإياكم كرامة الإستشهاد فى سبيله
عرض الملف الشخصي الكامل الخاص بي

هو ده انا

هو ده انا

وبرضه ده انا

وبرضه ده انا

الحرية للاستاذ

الحرية للاستاذ

أفرجوا عن الشرفاء

أفرجوا عن الشرفاء

عضو برابطة مدوني الفيوم

عضو برابطة مدوني الفيوم

عضو بملتقى الإخوان

أرفض المحاكم الإستثنائية

أرفض المحاكم الإستثنائية